Με μικρή άνοδο που κυμαίνεται από 5-10% έκλεισε η περίοδος των θερινών και των ενδιάμεσων εκπτώσεων στην Ιεράπετρα.
Το άνοιγμα της εστίασης, η αύξηση των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών, κυρίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και η διάθεση των καταναλωτών ντόπιων και ξένων να βγούν , να διασκεδάσουν και να ξοδέψουν χρήματα που είχαν αποταμιεύσει στην περίοδο της πολύμηνης καραντίνας, ήταν οι παράγοντες εκείνοι που βοήθησαν τα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας, να δούλεψαν λίγο πιο καλά από την αντίστοιχη περυσινή καλοκαιρινή περίοδο των εκπτώσεων.
Σημαντική ώθηση στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, έδωσαν οι δεκάδες εξ αναβολής γάμοι και βαπτίσεις που μπορεί να πραγματοποιήθηκαν με περιορισμένο αριθμό συνδαιτημόνων και χωρίς χορούς , αλλά έδωσαν όμως την ευκαιρία στον κόσμο να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του και να εμφανιστεί σε αυτές τις τελετές, έστω με ένα καινούργιο φόρεμα η κουστούμι και με ένα καινούργιο ζευγάρι παπούτσια, τα οποία δεν θα αγόραζε ενδεχομένως, αν συνέχιζε η καραντίνα και το κλείσιμο του κόσμου στα σπίτια του.
«Τα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας μπορεί να κινήθηκαν λίγο καλύτερα από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τις 31 Αυγούστου, αλλά αυτή η μικρή αύξηση του τζίρου τους δεν μπορεί να αντισταθμίσει και να αναπληρώσει τα χαμένα εισοδήματα που έχουν αυτές οι επιχειρήσεις από τη μεγάλη περίοδο των απαγορεύσεων και των lockdown από τις αρχές Μαρτίου του 2020 μέχρι τα τέλη Μαϊου του 2021», υποστηρίζει ο ταμίας του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ Μιχάλης Μαυροκουκουλάκης.
Αν και όλοι οι Εμπορικοί Σύλλογοι της Κρήτης, έχουν ταχθεί κατά των ενδιάμεσων εκπτώσεων , τα περισσότερα μαγαζιά έκαναν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές τους μέχρι και σήμερα 15 Σεπτεμβρίου, ενώ έχει ξεκινήσει η περίοδος της ανασύνταξης των καταστημάτων και της τοποθέτησης στις βιτρίνες των φθινοπωρινών και χειμερινών εποχικών ειδών.
«Από την πρόχειρη αποτίμηση της καλοκαιρινής περιόδου αλλά και των εκπτώσεων που τελείωσαν σήμερα 15 Σεπτεμβρίου, διαπιστώνουμε σαν Εμπορικός Σύλλογος Ιεράπετρας, ότι τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης κυρίως, πήγαν λίγο καλύτερα φέτος, καταγράφοντας μια μικρή αύξηση του τζίρου τους που κυμαίνεται από 5% έως 10%.
Τα μαγαζιά της Ιεράπετρας έκαναν εκπτώσεις και προσφορές μέχρι και σήμερα παρότι ο Σύλλογος μας όπως και οι υπόλοιποι Σύλλογοι της Κρήτης, δεν συμφωνούμε με το θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως εφαρμόζεται», μας είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ Βαγγέλης Μπινιχάκης.
Βεβαίως και έχει βοηθήσει στην αύξηση του τζίρου των Εμπορικών καταστημάτων της Ιεράπετρας, η αυξημένη τουριστική κίνηση του Ιουλίου και του Αυγούστου. Σίγουρα όμως οι έμποροι της Ιεράπετρας δεν κατάφεραν να κλείσουν τη μαύρη τρύπα των υποχρεώσεων που άνοιξε η μεγάλη περίοδος της καραντίνας η οποία είχε προηγηθεί.
«Είδαμε τους ντόπιους και τους ξένους καταναλωτές να βγαίνουν για ψώνια και για φαγητό η διασκέδαση με μια πρωτόγνωρη λαχτάρα και με διάθεση να ξοδέψουν αγοράζοντας προϊόντα καλής ποιότητας, χωρίς να ενδιαφέρονται πάρα πολύ για την τιμή.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της πολύμηνης καραντίνας που είχε δημιουργήσει την ανάγκη για έξοδο και καλοπέραση στον κόσμο. Οι καταναλωτές που είχαν περιοριστεί λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης της πανδημίας στα σπίτια τους , είχαν και την οικονομική δυνατότητα αλλά και τη διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα την καλοκαιρινή περίοδο που μας πέρασε και αυτό το βλέπαμε και στα εμπορικά καταστήματα αλλά και στα μαγαζιά της εστίασης», πρόσθεσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ Βαγγέλης Μπινιχάκης.
Το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας ολοκληρώνει την τριετία του και τις επόμενες εβδομάδες θα καλέσει τα μέλη του σε εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης.
Παράλληλα προχωρούν οι διαδικασίες και οι διαγωνισμοί και από το Δήμο Ιεράπετρας , αλλά και από τον Εμπορικό Σύλλογο για τη δημιουργία του Open Mall της Ιεράπετρας, το οποίο θα περιλαμβάνει ολόκληρο το Εμπορικό Κέντρο της πόλης.
ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ