«ΑΦΑΙΡΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΕΛΛΑΔΑΣ –ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΙΣΕ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ»
Δριμύτατη επίθεση έκανε με ανακοίνωση του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστων Ελλάδας Απόστολος Κενανίδης, κατά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τον οποίο κατηγορεί ότι αφαίρεσε το μεταφορικό έργο Ελλάδας- Τουρκίας από τους Έλληνες αυτοκινητιστές Διεθνών Μεταφορών και το χάρισε στους Τούρκους φορτηγατζήδες, παραχωρώντας τους μονομερώς, χιλιάδες πράσινες κάρτες και χιλιάδες άδειες διελεύσεων τρανζιτ, χωρίς τέλη, από τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο θα χάνει ετησίως περισσότερα από 2.000.000 ευρώ.
«Για άλλη μια φορά», αναφέρει στην καταγγελία του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστων Ελλάδας Απόστολος Κενανίδης, «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά από διμερή συνεργασία και διαπραγματεύσεις που διεξήγαγαν διευθυντικά στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, παραχώρησε χωρίς δισταγμό όσα ζήτησε η Τουρκία σε ποσοστώσεις στο θέμα των διελεύσεων φορτηγών. Και δεν είναι μόνο αυτό: Επιπρόσθετα τους χορηγήθηκαν και «χριστουγεννιάτικα δωράκια» χωρίς καν να το ζητήσουν οι ίδιοι, αφού τους χαρίστηκαν 11.000 επιπλέον άδειες για το επόμενο έτος καθώς και άλλο «ένα δωράκι» 20.000 επιπλέον τράνζιτ άδειες, χωρίς τέλη, από τις οποίες και μόνο το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει απώλειες της τάξης των 2.000.000 ευρώ ετησίως».
Το πιο σημαντικό σε αυτήν την υπόθεση είναι ότι με αυτές τους τις αποφάσεις κατήργησαν τη σχέση αμοιβαιότητας που τηρούνταν μέχρι τώρα.
«Παρότι εδώ και πολλά χρόνια, οι κυβερνήσεις τηρούσαν έστω και στο ελάχιστο τη σχέση αμοιβαιότητας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου -παρά τις αντιδράσεις των Ελλήνων μεταφορέων- ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα της τουρκικής πλευράς, παραχωρώντας στους Τούρκους εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο Ελλάδας – Τουρκίας με τις άδειες, καταργώντας την αρχή της αμοιβαιότητας και προσχωρώντας στη λογική της τουρκικής πλευράς , τα δικά μου δικά μου και τα δικά σας πάλι δικά μου» καταγγέλλει ο κ Κενανίδης.
Ενώ είχαν ενημερώσει από την ΟΦΑΕ το Υπουργείο ότι υπάρχουν διαθέσιμα φορτηγά με ανταγωνιστικά κοστολόγια, οι αποφάσεις που πήραν δεν είναι προς όφελος της Ελληνικής πλευράς.
«Παρά τις διαμαρτυρίες μας, ότι υπάρχουν διαθέσιμα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων και μάλιστα με ανταγωνιστικά κοστολόγια, αφαίρεσαν από όλους εμάς τους Έλληνες μεταφορείς το μεταφορικό έργο, παραδίδοντάς το σε τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Δεν τηρήθηκε η σχέση αμοιβαιότητας που πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε διμερή διαπραγμάτευση. Κι από σήμερα, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παραχώρησε τη δυνατότητα να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο αυτή η διαφορά, αδιαφορώντας εάν θα εκτοπιστούμε τελικά από τη συγκεκριμένη μεταφορική αγορά.
Στις αόριστες και αβάσιμες δικαιολογίες ότι είμαστε δήθεν ακριβότεροι, αποδείξαμε την αλήθεια καταθέτοντας τις φορτωτικές μας. Στη νέα δικαιολογία που προβλήθηκε, δηλαδή στην… έλλειψη ενδιαφερόμενων Ελλήνων μεταφορέων για τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, υποστηρίξαμε ότι εάν διασφαλιστεί μέσα από διμερείς συμφωνίες σταθερή ροή εργασίας και ανταγωνιστικοί όροι μεταφοράς, είναι βέβαιο ότι ακόμη περισσότεροι Έλληνες μεταφορείς πρόκειται να εκδηλώσουν σταθερά την προτίμησή τους στα δρομολόγια με την Τουρκία», προσθέτει ο κ Κενανίδης.
Οι αποφάσεις ελήφθησαν χωρίς να ακουστεί η άποψη της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστων Ελλάδας.
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιορίστηκε να μας ενημερώσει για τις ειλημμένες αποφάσεις της, με το βλέμμα στις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, χωρίς προηγουμένως να ακούσει τους ίδιους τους μεταφορείς που εκπροσωπούμε. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι αυτό που υλοποιείται τώρα με την Τουρκία αποφασίστηκε και με άλλες χώρες -κυρίως βαλκανικές, με αντίστοιχες διμερείς συμφωνίες και συνεργασίες- είναι φανερό ότι η ακολουθούμενη πολιτική όχι μόνο δεν είναι υποστηρικτική απέναντι στους μεταφορείς αλλά τους οδηγεί σε εξαθλίωση και στην ανεργία.
Η αδιαφορία για την τύχη των αυτοκινητιστών είναι πλέον φανερή. Το μαρτυρούν η διαχρονική απουσία κινήτρων για την οργάνωση των μεταφορέων σε ευρύτερα και βιώσιμα οικονομικά σχήματα, η συντήρηση του καθεστώτος των ΙΜΕ-ΕΠΕ, οι συνεχείς φορολογικές και άλλες επιβαρύνσεις μας. Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε την απουσία θετικών πολιτικών ενίσχυσης του επαγγέλματός μας, όπως, ενδεικτικά, η έλλειψη επιδοτήσεων διοδίων και καυσίμων, η απουσία επιδοτήσεων για αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ε.Ε.
Το κυριότερο όμως είναι η απουσία ουσιαστικών ελέγχων των Βαλκάνιων μεταφορέων που συντηρεί και ενισχύει τον αθέμιτο σε βάρος μας ανταγωνισμό. Περιμένουμε ακόμα απαντήσεις γιατί δεν ελέγχονται οι παραβάσεις στη μεταφορά, η τήρηση του καμποτάζ, οι φορτωτικές, οι υπερτιμολογήσεις στα ξένα φορτηγά κ.λπ. Παρότι εδώ και χρόνια έχουν δημιουργηθεί σχετικές επιτροπές για να προωθήσουν μέτρα ουσιαστικού ελέγχου, όπως σε όλες τις άλλες χώρες της Ε.Ε., και έχουν εκπονηθεί προσχέδια νόμων, τίποτα δεν έχει μέχρι τώρα υλοποιηθεί, ενώ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αγνοεί ακόμη και τις υποσχέσεις που έδωσε στους ίδιους τους κυβερνητικούς βουλευτές τα τελευταία 2,5 χρόνια», συμπληρώνει ο κ Απόστολος Κενανίδης.
Άμεση πρόσκληση σε γενικές συνελεύσεις όλων των σωματείων των αυτοκινητιστών της χώρας, ζητά η ΟΦΑΕ προκειμένου να ληφθούν ταχύτατα αποφάσεις ανατροπής της κατάστασης που έχει πλέον διαμορφωθεί.
«Οι αυτοκινητιστές οφείλουν άμεσα να συζητήσουν στις συνελεύσεις των σωματείων τους όλα τα παραπάνω προβλήματα, να αξιολογήσουν την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, η οποία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό των μικρομεσαίων ελληνικών στόλων φορτηγών διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς, και να προχωρήσουν στη λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση της κρίσιμης αυτής κατάστασης με τρόπο συλλογικό. Είναι θέμα επιβίωσής τους», καταλήγει ο κ Απόστολος Κενανίδης.
«Όπως καταγγέλλει η ΟΦΑΕ παρότι εδώ και πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις τηρούσαν έστω και στο ελάχιστο, την σχέση αμοιβαιότητας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου -παρά τις αντιδράσεις των Ελλήνων μεταφορέων- ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα της τουρκικής πλευράς, παραχωρώντας στους Τούρκους εξ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο Ελλάδας – Τουρκίας με τις άδειες, καταργώντας την αρχή της αμοιβαιότητας…
Φοβούμαστε ότι αυτή η ενέργεια θα έχει επιπτώσεις στην ομαλή διακίνηση των φρούτων και λαχανικών μας, τόσο σε διμερείς συναλλαγές όσο και μέσω Τουρκίας προς άλλους προορισμούς», δήλωσε σχετικά ο ειδικός σύμβουλος της Ομοσπονδίας Εξαγωγικών Επιχειρήσεων Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Ελλάδας κ Γιώργος Πολυχρονάκης.
ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ