Οι καταστηματάρχες του χώρου του καφέ και της εστίασης είχαν πειστεί ότι η τρέχουσα τουριστική περίοδος θα ήταν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του ξενοδοχειακού κλάδου τόσο καλή όσο και η τουριστική περίοδος του 2019
Την ώρα που ο Ιούνιος πλησιάζει προς το τέλος του και όλα τα μικρά και τα μεγάλα ξενοδοχεία της Ιεράπετρας γεμίζουν σιγά – σιγά, έχοντας ήδη πληρότητες πάνω από το 70%, ωστόσο ο χώρος του καφέ και της εστίασης, ενώ πήγε πολύ καλά τον μήνα Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο δεν πήγαν καλά σε εισπράξεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κυκλοφορούσε κόσμος στα μαγαζιά.
Οι καταστηματάρχες του χώρου του καφέ και της εστίασης είχαν πειστεί ότι η τρέχουσα τουριστική περίοδος θα ήταν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του ξενοδοχειακού κλάδου, τόσο καλή όσο και η τουριστική περίοδος του 2019, που ήταν από τις καλύτερες των τελευταίων 10 χρόνων.
«Είχαμε πιστέψει και εμείς βλέποντας την κίνηση του Απριλίου ότι, ολόκληρη η σαιζόν θα ήταν καλή όπως και το 2019. Ο χώρος του καφέ και της εστίασης δεν πάει καλά τους δυο τελευταίους μήνες στην Ιεράπετρα. Το ίδιο συμβαίνει και στον τουριστικό Άγιο Νικόλαο αλλά και στο Ρέθυμνο όπως μου λένε οι συνάδελφοι μου πρόεδροι των συλλόγων καταστηματαρχών καφέ και εστίασης. Ο κόσμος που υπάρχει σε όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία αρκείται σε όλα εκείνα που του προσφέρει το all inclusive. Δεν βγαίνουν οι τουρίστες έξω από τα μεγάλα ξενοδοχεία, που είναι αλήθεια ότι έχουν πληρότητες αυτή τη στιγμή πάνω από 70%, να δαπανήσουν κάτι παραπάνω για φαγητό, για ποτό η για κάποιο σουβενίρ από τα τουριστικά μαγαζιά. Οι αυξήσεις στα καύσιμα, στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης και το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην συγκρατημένη καταναλωτική ψυχολογία των ξένων επισκεπτών μας, ενώ οι Έλληνες τουρίστες, δεν έχουν κάνει ακόμη τη δυναμική τους εμφάνιση στα μαγαζιά μας», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Καταστηματαρχών καφέ και εστίασης Ιεράπετρας κ. Μανόλης Μιχελαράκης.
«Προσωπικά δεν πιστεύω αυτό που ακούγεται από ορισμένους. Ότι δηλαδή για την πτώση που παρουσιάζει η κίνηση στα μαγαζιά μας αυτό το δίμηνο, φταίει ότι, δεν γίνεται φέτος η επίσκεψη και η κρουαζιέρα στη νήσο Χρυσή, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Αν ίσχυε αυτό, δεν θα είχαμε την ίδια προβληματική εικόνα στον Άγιο Νικόλαο και στο Ρέθυμνο», προσθέτει ο κ. Μανόλης Μιχελαράκης.
Μιλώντας με ορισμένους από τους ιδιοκτήτες ταβέρνας στην παραλιακή ζώνη της Ιεράπετρας συναντήσαμε και ευχαριστημένους από την κίνηση που έχουν στα μαγαζιά τους αλλά και δυσαρεστημένους που μας είπαν ότι η πτώση του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι είναι γύρω στο -40%.
«Χάσαμε ήδη δύο μήνες»
«Εμείς φέτος βλέπουμε ότι η κίνηση και ο τζίρος των εστιατορίων της πάνω και της κάτω παραλίας Ιεράπετρας είναι -40% κάτω σε σχέση με πέρυσι. Τον Απρίλιο δουλέψαμε καλά, όχι όμως τον Μάιο και τον Ιούνιο. Χάσαμε ήδη δυο μήνες και δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος, ότι θα μπορέσουμε να καλύψουμε τη ζημιά τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
Ο κόσμος από τα μεγάλα ξενοδοχεία δεν κυκλοφορεί στα μαγαζιά της πόλης, δεν καταναλώνει χρήματα για φαγητό η ποτό εκτός του ξενοδοχείου όπου τα έχει όλα προπληρωμένα. Διαπιστώνουμε επίσης ότι οι Έλληνες επισκέπτες, που ήταν οι καλύτεροι πελάτες μας, δεν έχουν χρήματα να καταναλώσουν σε φαγητό και διασκέδαση. Έχουν κόψει λόγω της ακρίβειας των καυσίμων τα ταξίδια εντός Κρήτης με το αυτοκίνητο, επιλέγοντας μόνο κοντινούς προορισμούς. Τώρα βλέπουμε επίσης πόσο κακό μας έκανε η υπόθεση της νήσου Χρυσής και η αρνητική δημοσιότητα που πήρε το θέμα των φετινών απαγορεύσεων. Εκτός αυτών πρέπει οι υπεύθυνοι να ιδούν το θέμα της σήμανσης και της πληροφόρησης των ξένων μας που μπαίνουν μέσα στην πόλη και χάνονται. Να ανοίξουν την αρχαιολογική συλλογή, το φρούριο Καλές, το σπίτι του Μ. Ναπολέοντα. Να σταματήσουν να σκάβουν την πόλη καλοκαιριάτικα, να φροντίσουν περισσότερα την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και γενικά να δουλέψουν πάνω στο θέμα της εμφάνισης της πόλης αλλά και της τουριστικής προβολής του τόπου μας, που αξίζει περισσότερα από ότι πιστεύουν ορισμένοι», μας λέει ο κ. Μανόλης Σκύβαλος ιδιοκτήτης ταβέρνας.
Η αλήθεια είναι ότι η Ιεράπετρα έχει πολλά να δώσει στον τουρισμό της Κρήτης, γιατί η οικονομική της ανάπτυξη στηρίζεται στον πρωτογενή τομέα και στον τουρισμό. Όσοι νομίζουν ότι αυτός ο τόπος μπορεί να αναπτυχθεί σωστά, μόνο με την αγροτική παραγωγή, έχουν κάνει ένα πολύ μεγάλο λάθος.
Από:Πετάσης Νίκος