Image default
ΑΡΧΙΚΗ

Black Friday: Επί ποδός τα εμπορικά καταστήματα στην Ιεράπετρα – Τι περιμένουν οι επιχειρηματίες

Σε ρυθμούς black Friday κινείται η αγορά της Ιεράπετρας – Ο Εμπορικός Σύλλογος της Ιεράπετρας στηρίζει τον ξενόφερτο αυτό θεσμό του Black Friday θεωρώντας ότι μπορεί να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό τους καταναλωτές

Από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας η αγορά της Ιεράπετρας έχει αρχίσει να κινείται σε ρυθμούς Black Friday όλα τα εμπορικά καταστήματα και τα υποκαταστήματα των μεγάλων πολυεθνικών αλυσίδων που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν στην Ιεράπετρακινούνται στους ρυθμούς του Black Friday, επιχειρώντας να προσελκύσουν όσους περισσότερους καταναλωτές μπορούν, δελεάζοντάς τους με μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις.

«Ο Εμπορικός Σύλλογος της Ιεράπετρας στηρίζει τον ξενόφερτο αυτό θεσμό του Black Friday θεωρώντας ότι μπορεί να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό τους καταναλωτές, που δεν έκαναν τα ψώνια τους ούτε κατά τη διάρκεια των κανονικών εκπτώσεων αλλά και ούτε κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, λόγω οικονομικής στενότητας.

Εμείς δεν συμφωνούμε με τις επιχειρήσεις που μετέτρεψαν το Black Friday σε Black Week  και αυτές γνωρίζουμε ότι είναι οι πολυεθνικές που έχουν καταστρατηγήσει το θεσμό. Έτσι κι αλλιώς τα εμπορικά καταστήματα έχουν το δικαίωμα να κάνουν προσφορές όλο τον χρόνο. Εμείς θα δημιουργήσουμε την ερχόμενη Παρασκευή στο Εμπορικό Κέντρο της Ιεράπετρας, ένα όμορφο γιορτινό κλίμα, για να αλλάξουμε με μουσική από γνωστούς Dj την ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού που θα κατέβει στην αγορά για ψώνια και διασκέδαση με τα παιδιά του. Στηρίζουμε το θεσμό αυτό γιατί είδαμε και τα προηγούμενα χρόνια ότι τα καταστήματα της Ιεράπετρας πήγαν πολύ καλύτερα από την περίοδο των εκπτώσεων. Βέβαια είναι μόνο μια μέρα, αλλά έτσι είναι ο θεσμός», μας είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τους ανθρώπους της Γεραπετρίτικης αγοράς, οι εκπτώσεις που θα προσφέρονται από τα καταστήματα του Εμπορικού κέντρου θα είναι δύο ταχυτήτων.

«Μαθαίνουμε από τους συναδέλφους μας εμπόρους ότι στα  καινούργια εμπορεύματα της χειμερινής περιόδου θα δοθούν εκπτώσεις έως 30% ενώ για περυσινά και πιο παλιά εμπορεύματα οι εκπτώσεις θα φτάσουν γύρω στο 50%. Βλέπουμε αυτές τις μέρες τον κόσμο να ρωτά και να ψάχνει από τώρα τα ψώνια που θα κάνει την ερχόμενη Παρασκευή. Πράγματι κάποιοι κάνουν εκπτώσεις μέχρι και μια εβδομάδα άλλοι ένα τριήμερο και άλλοι μόνο για μια μέρα. Πέρυσι πήγε καλά αυτός ο θεσμός και γι’ αυτό τον στηρίζουμε όλοι οι έμποροι κι εφέτος. Εμπορεύματα ποιοτικά και καλά υπάρχουν σε όλα τα μαγαζιά. Το μόνο που θέλουμε είναι να έχει καλή ψυχολογία το καταναλωτικό κοινό και να εμπιστεύεται την αγορά της Ιεράπετρας, που διαθέτει πλέον τα πάντα, γιατί απευθύνεται σε ένα κοινό από τη Βιάννο μέχρι τη Σητεία που ξεπερνά τις 50.000 καταναλωτών», είπε στο neakriti.gr, ο νεαρός έμπορος ενδυμάτων και υποδημάτων κ. Μιχάλης Λιοντάκης.

Η έρευνα του ΣΕΛΠΕ

Στα 120 εκατ. ευρώ, εκτιμά ότι θα ανέλθουν οι δαπάνες των καταναλωτών την Black Friday, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) καθώς σε αγορές θα προχωρήσει  το 20% των καταναλωτών οι οποίοι θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο γύρω στα 150 ευρώ.

Οι εκτιμήσεις προέρχονται από σχετική έρευνα του ΣΕΛΠΕ, που έγινε  με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω Πανελλήνιου τηλεφωνικού γκάλοπ σε δείγμα 1.157 καταναλωτών.

Όπως προκύπτει, το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του black Friday, δηλαδή 1 στους 5 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25 έως 35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25 έως 35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο.

Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσου δεν είναι.

Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 150 ευρώ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 100 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.

Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.

Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.

Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρόλα αυτά, όπως φαίνεται στο σχήμα 4, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια. Βέβαια αυτή η επιθυμία έρχεται σε αντίθεση με τη φύση της συγκεκριμένης εκπτωτικής περιόδου, η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει προϊόντα σε προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα πριν το τέλος του έτους.

Από:Πετάσης Νίκος

Related posts

200 ΤΌΝΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΑΠΟΥΛΗΤΩΝ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

admin

Αδ. Γεωργιάδης: Αναστέλλεται η λειτουργία των εισπρακτικών εταιρείων για όσο διαρκεί η καραντίνα

admin

Εξαγωγές Νωπών Οπωροκηπευτικών 17.1.2020

admin

Leave a Comment