Ξεχασμένοι από την πολιτεία χωρίς δουλειά και με ατελείωτες ώρες αναμονής στην πιάτσα για μια κοντινή έστω κούρσα την ημέρα των 5 ευρώ , οι 32 επαγγελματίες ταξιτζήδες της Ιεράπετρας και οι οικογένειες τους, περνούν πάρα πολύ δύσκολα και μιλούν για την απαξίωση του κλάδου τους από την κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει υποστεί ο κλάδος των ταξιτζήδων και για το λόγο αυτό μέχρι στιγμής, δεν τους έχει συμπεριλάβει απόλυτα στα προγράμματα των οικονομικών κορονοενισχύσεων.
Ζητούν να υιοθετηθούν από την κυβέρνηση μια σειρά από μέτρα στήριξης, καθώς γι’ αυτούς τίθεται θέμα επιβίωσης και περιγράφουν την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει με μελανά χρώματα.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ραδιοταξί Ιεράπετρας κ Κώστας Σαλπέας, μας είπε ότι , «υπάρχει τρομακτική αναδουλειά στον κλάδο μας. Ο κόσμος δε βγαίνει δεν κυκλοφορεί και γενικά δεν μετακινείται από την πόλη προς τα χωριά και αντίστροφα.
Ούτε με το σύστημα click away έχει αλλάξει κάτι στην τοπική αγορά. Ο κόσμος που κυκλοφορεί έξω είναι ελάχιστος και δεν έχει ανάγκη να πάρει ταξί ακόμα και τώρα που δεν εκτελούνται τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ.
Εμείς ερχόμαστε καθημερινά στην πιάτσα 5-6 αυτοκίνητα και περιμένουμε από 3-5 ώρες για να πάρουμε μια κούρσα το πολύ ο καθένας, για μια κοντινή διαδρομή εντός πόλης που κοστίζει 4 ευρώ. Οι περισσότεροι συνάδελφοι μας έχουν κλείσει τα αυτοκίνητα τους στα γκαράζ και έχουν αναζητήσει αλλού δουλειά . Στο λιομάζωμα, στα ελαιουργεία η στη μεταφορά κηπευτικών ορισμένοι. Οι υπόλοιποι κάθονται.
Και για όσους δουλεύουν ακόμη, τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Δεν μπορούμε να ζήσουμε με μια η δυο κούρσες την ημέρα. Συζητάμε ωστόσο την πρόταση των εταιρειών ταχυμεταφορών για να συνεργαστούμε και να παραδίδουμε εμείς τα δέματα τους η την αλληλογραφία τους. Θα το δούμε αν μπορούμε να καλύψουμε με το κόμιστρο αυτό έστω τα έξοδα κίνησης και συντήρησης των αυτοκινήτων μας», προσθέτει ο 44χρονος πρόεδρος του Σωματείου Ραδιο Ταξί Ιεράπετρας Κώστας Σαλπέας.
«Παρακολουθώντας καιρό τώρα και ιδιαίτερα μετά την έναρξη της πανδημίας τη στάση της κυβέρνησης και των συναρμόδιων Υπουργείων σε σχέση με το επάγγελμα μας, διαπιστώνουμε ότι δεν αντιλαμβάνονται τις οικονομικές επιπτώσεις που έχουμε ως κλάδος υποστεί, καθώς επίσης και το κοινωνικό έργο που επιτελούμε, μένοντας λειτουργικοί και εξυπηρετώντας τους συμπολίτες μας», συμπληρώνει ο 66χρονος ταξιτζής Γιάννης Σαραντίδης έχοντας κλείσει 30 ολόκληρα χρόνια στο τιμόνι του ταξί.
«Για την ώρα για όλους αυτούς είναι σα να μην υπάρχουμε. Καμιά αναφορά για ηθική στήριξη των συναδέλφων που καθημερινά μεταφέρουν συμπολίτες μας σε νοσοκομεία και δομές υγείας, που είναι και το μόνο έργο μεταφοράς που έχει απομείνει μαζί και με κάποια σχολικά δρομολόγια», καταλήγει με παράπονο ο Γιάννης Σαραντίδης.
Στο οικονομικό επίπεδο οι ταξιτζήδες της Ιεράπετρας βλέπουν τι γίνεται στους άλλους κλάδους, και διεκδικούν και εκείνοι την ανάλογη οικονομική στήριξη από το κράτος.
Δόθηκε επιδότηση σε όλες τις μεταφορές, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικά λεωφορεία, αντικατάσταση στόλου ΚΤΕΛ , ενοικιαζόμενα, αλλά το ταξί έμεινε έξω από όλες αυτές.
Στα πρόσφατα επιδοτούμενα προγράμματα που προκηρύχτηκαν «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19» με τους όρους που θεσπίστηκαν, αποκλείονται οι οδηγοί ταξί ειδικά αυτοί που κατέχουν άδειες σε ποσοστό 50%, ενώ όλες οι υποχρεώσεις τους είναι απαιτητές στο 100%.
Τι έχουν πάρει μέχρι τώρα:
Μια επιδότηση των 800 ευρώ τoν Απρίλιο. Επιστρεπτέα προκαταβολή ,δηλαδή δάνειο που ακόμα και σε αυτή ένα μεγάλο μέρος των ταξιτζήδων δεν εντάσσεται συνολικά η μερικά, λόγω των όρων εισδοχής. Μια μείωση του ΦΠΑ που είναι δώρο άδωρον, αφού δεν υπάρχουν πλέον πελάτες.
Ο Κλάδος των ταξιτζήδων ζητά ίση αντιμετώπιση και ίδια δικαιώματα αφού πληρώνει τις ίδιες φορολογικές υποχρεώσεις με τους άλλους ευνοημένους κλάδους, καθώς θεωρεί ότι πλέον τίθεται θέμα επιβίωσης και διεκδικεί:
1.Eπιδότηση των κενών θέσεων από τον Μάρτιο μέχρι και σήμερα ανά ΑΦΜ.
2.Να επιτραπεί να μεταφέρουν και δεύτερο επιβάτη.
3.Μείωση των τελών κυκλοφορίας και των ασφαλιστικών εισφορών.
4.Επιδότηση για αλλαγή αυτοκινήτου, αντί για αύξηση του ορίου ηλικίας των ήδη γερασμένων οχημάτων και για αλλαγή νέων ταξιμέτρων.
5.Μείωση αντί για την αύξηση που ανακοινώθηκε του πετρελαίου κίνησης.
6.Πάγωμα των οφειλόμενων δόσεων για φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις που βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης .
7.Επιδότηση των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.
8.Ένταξη σε αναπτυξιακά προγράμματα.
9.Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών στους υπάλληλους που απασχολούνται σε ραδιοταξί ή αναστολή συμβάσεων εργασίας μέχρι την λήξη της πανδημίας.
10.Άμεσα έναρξη συζήτησης για θεσμικά ζητήματα του κλάδου και άρση νομοθετημάτων που διευκολύνουν ανταγωνιστές, που δεν είναι καν μεταφορείς.
ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ