Image default
ΑΡΧΙΚΗ

ΛΙΓΟΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ  ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ  ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

 

Λιγοστεύουν κάθε χρόνο που περνά οι παραγωγοί από τις λαϊκές αγορές της Κρήτης και της Αθήνας, καθώς έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η ποσότητα που καθημερινά μπορεί να διαθέσει από τον πάγκο του ο κάθε πωλητής, άσχετα αν τα προϊόντα που διαθέτει είναι ποιοτικά , ασφαλή και υγιεινά, και  οι τιμές τους είναι πολύ χαμηλότερες από της τιμές των  πολυεθνικών .

Οι παραγωγοί κηπευτικών της Κρήτης, είχαν αρχίσει  να ξενιτεύονται μαζικά  στην Αθήνα από τις αρχές της δεκαετίας 1980-1990, για να πουλήσουν μόνοι τους στους πάγκους των λαϊκών αγορών , το εισόδημα τους, καθώς θεωρούσαν ότι με την προσωπική καθημερινή επαφή τους με τους καταναλωτές  θα αποκτούσαν το δικό τους πιστό καταναλωτικό κοινό. Σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό αυτό το είχαν πετύχει.

Σε κάποιες περιόδους που το χρήμα κυκλοφορούσε άφθονο στην αγορά, οι  Κρητικοί παραγωγοί πωλητές λαϊκών αγορών στην Αθήνα, ήταν όλοι  σχεδόν ευχαριστημένοι.

Ήταν τότε που τα φτωχά λαϊκά στρώματα και κυρίως οι συνταξιούχοι, θεωρούσαν ότι στη λαϊκή ψώνιζαν και φθηνά αλλά και ποιοτικά προϊόντα. Έπειτα  από μερικά χρόνια και ειδικά τα  τελευταία πιο πρόσφατα , η κίνηση στη λαϊκή αγορά , άρχισε να πέφτει, οι καταναλωτές να λιγοστεύουν, η γκρίνια για τις τιμές να μεγαλώνει, τα πορτοφόλια  των συνταξιούχων να αδειάζουν  μετά το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, λόγω των μνημονιακών περικοπών και η δουλειά του παραγωγού πωλητή στην ξενιτιά της Αθήνας, να γίνεται κι εκείνη ασύμφορη, με αποτέλεσμα ένας ένας να τα παρατούν και να γυρίζουν πίσω στην πατρίδα.

«Στις λαϊκές της Αθήνας έχουμε μείνει πλέον λίγοι τολμηροί κρητικοί παραγωγοί που πουλάμε μόνοι μας τα προϊόντα μας. Τα πράγματα έχουν γίνει δύσκολα. Δεν βγαίνει το  μεροκάματο και τα έξοδα μας είναι πάρα πολλά . Με τον τρόπο που λειτουργεί τώρα η λαϊκή  αγορά, νομίζω ότι σιγά-σιγά θα σβήσει. Δεν έχει μέλλον. Οι μόνοι που θα επιβιώσουν είναι οι μεγάλοι παίκτες των αλυσίδων τροφίμων, γιατί αυτοί διαφημίζονται συνεχώς, ενώ εμείς δεν κάνουμε τίποτα και ας έχουμε τα ποιοτικότερα και τα πιο υγιεινά προϊόντα.  Ξέρω και βλέπω ότι, ο κόσμος δεν έχει πάρα πολλά χρήματα πλέον  και κοιτάει να τα φέρει βόλτα όπως όπως, αλλά θεωρώ ότι θα μπορούσαμε να είχαμε ξεκινήσει μια καλή διαφημιστική καμπάνια με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης για να αναθερμάνουμε το ενδιαφέρον των καταναλωτών της πρωτεύουσας», μας λέει ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου παραγωγών πωλητών λαϊκών αγορών Αθήνας   κ Μανόλης Μιχαλάκης.

Κάθε χρόνο που περνά η μέση κατανάλωση κηπευτικών  μειώνεται και οι πελάτες της λαϊκές τρέχουν να αγοράσουν ότι πιο δεύτερης ποιότητας προϊόν βρούν , απλά για να ξεγελάσουν την πείνα τους.

«Κάποτε ερχόταν ο πελάτης και μας έλεγε να του βάλουμε μια τσάντα ντομάτες που ζύγισε γύρω στα 5 κιλά. Ο ίδιος πελάτης έρχεται τώρα και μας ζητά μισό η ένα κιλό ντομάτες γιατί δε μπορεί να αγοράσει περισσότερες. Ο κόσμος είναι πάρα πολύ πιεσμένος οικονομικά», προσθέτει ο κ Μανόλης Μιχαλάκης.

Φέτος μετά τις κακοκαιρίες του Γενάρη οι παραγόμενες ποσότητες κηπευτικών μειώθηκαν και οι τιμές σε ορισμένα προϊόντα αυξήθηκαν.

«Σε αυτή την περίοδο που οι τιμές παραγωγού είχαν αυξηθεί, κανείς μας στους πάγκους της λαϊκής των Αθηνών δεν τολμούσε να βάλει στη ντομάτα  ταμπέλα πάνω από 1,5 ευρώ  το κιλό. Ακόμα όμως και με αυτές τις χαμηλές τιμές , δε μπορούσαμε να πουλήσουμε ποσότητες τέτοιες, που να μας εξασφαλίζουν ένα καλό μεροκάματο.

Συμφωνώ ότι πρέπει να ξεκινήσουμε μια  μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για να στηρίξουμε την ποιότητα και τη υγιεινή των προϊόντων μας. Να κάνουμε τα προϊόντα μας  τα κάνουμε επώνυμα και συνώνυμα της γεύσης  και της ασφάλειας του καταναλωτικού κοινού. Αυτό θέλουμε να ξεκινήσει από τους Δήμους και την Περιφέρεια μας», προσθέτει ο  Ιεραπετρίτης παραγωγός κ Γιώργος Πηγιάκης από τις λαϊκές αγορές της Αθήνας.

Φέτος λόγω του κρύου και των   δυσμενών καιρικών  συνθηκών μετά τα Χριστούγεννα , η παραγωγή είναι μειωμένη, αλλά  τα κηπευτικά της λαϊκής κατανάλωσης ,  βρίσκονται  σε  σχετική επάρκεια και σε καλές τιμές.

«Τα χρήματα των καταναλωτών και κυρίως των συνταξιούχων και εδώ στο Ν Λασιθίου είναι  ελάχιστα και εξ΄ αυτού του λόγου  η γκρίνια και η μουρμούρα όσων φτάνουν μέχρι τους πάγκους μας  είναι πολλαπλάσια. Οι καταναλωτές λιγοστεύουν κάθε μέρα που περνά από τις λαϊκές αγορές. Από τότε που άρχισαν να λειτουργούν οι λαϊκές αγορές στηρίζονταν στους συνταξιούχους. Όσο  φεύγουν για τον άλλο κόσμο αυτοί οι άνθρωποι, που ψώνιζαν  πάντα φρέσκα φρούτα και λαχανικά μόνο από τις λαϊκές αγορές , τόσο πέφτουν οι τζίροι των πάγκων μας, ειδικά μετά τις περικοπές των συντάξεων. Δυστυχώς οι νέες γενιές που ακολουθούν  δεν έχουν μάθει να ψωνίζουν στις λαϊκές αγορές. Οι νέοι προτιμούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και αυτό θα πρέπει να προσπαθήσουμε ίσως με μια έξυπνη διαφημιστική καμπάνια να το αλλάξουμε. Ας αλλάξουν όμως πρώτα συμπεριφορά κάποιοι Δήμοι που μας κυνηγούν από τις περιοχές όπου στήνουμε τις λαϊκές αγορές, γιατί έμμεσα σπρώχνουν τον κόσμο προς τις μεγάλες πολυεθνικές που δεν επενδύουν ούτε ένα ευρώ στον τόπο μας», δηλώνει ο πρόεδρος των παραγωγών πωλητών λαϊκών αγορών Ν. Λασιθίου κ Μιχάλης Σαμπροβαλάκης.

ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Related posts

Το Νοέμβριο θα δημοπρατηθεί το έργο εμπλουτισμού των Μπραμιανών

admin

Viral: Αυτά είναι τα καλύτερα Fail βίντεο της εβδομάδας (Προσπάθησε να μη γελάσεις αν μπορείς)

admin

Σύσκεψη εργασίας στην Περιφέρεια με κινεζική αντιπροσωπεία για την συνεργασία στους τομείς του πολιτισμού, του αθλητισμού και του τουρισμού.

admin

Leave a Comment