Image default
ΑΡΧΙΚΗ

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΑΠΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

«ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ιεράπετρας συμμετέχει  μαζικά και δυναμικά στην Απεργία –Αποχή,  από την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων .

«Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση, μέσα στην πανδημία, αντί να μεριμνήσει για την   ασφαλή   λειτουργία   των   σχολείων,   υιοθετώντας   τις   προτάσεις   της   εκπαιδευτικής κοινότητας, συνεχίζει να ψηφίζει σειρά αντιεκπαιδευτικών νόμων σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών:

– μείωση του τακτικού προϋπολογισμού του κράτους για την παιδεία

– αύξηση των μαθητών ανά τμήμα,

– εξίσωση τίτλων κολεγίων με πανεπιστημιακούς & παροχή ίσων εργασιακών δικαιωμάτων,

– αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα πανεπιστήμια, απροκάλυπτη παροχή πελατών στα

ιδιωτικά ΙΕΚ με την επαναφορά της βάσης του 10 και τη μεγάλη μείωση του αριθμού των

εισακτέων στα ΑΕΙ,

– κατάργηση δημόσιων ΙΕΚ,

– νομιμοποίηση του αποτελέσματος  των ηλεκτρονικών  ψευτο-εκλογών για την  ανάδειξη

αιρετών στις οποίες συμμετείχε το 5% του συνόλου των εκπαιδευτικών,

– αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών,

– εγκατάσταση αστυνομίας εντός των πανεπιστημιακών χώρων,

– πειθαρχικά μέτρα για φοιτητές  και φυλακίσεις σε όσους συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές

κινητοποιήσεις κ.α).

Πρόκειται κυριολεκτικά για έναν αντιεκπαιδευτικό Αρμαγεδδώνα με τελικό στόχο ένα αυταρχικά   ελεγχόμενο  εκπαιδευτικό   σύστημα,  υποταγμένο  στους   νόμους  της  αγοράς,   το σχολείο-επιχείρηση της νεοφιλελεύθερης  ιδεολογίας, των μορφωτικών προνομίων και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων», αναφέρει  χαρακτηριστικά ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» σε ανακοίνωση που κοινοποίησε στα ΜΜΕ.

Στο   πνεύμα   της   αντιμεταρρύθμισης   προς   ένα   δημόσιο   σχολείο   ελεγχόμενο   και «φθηνό» για το κράτος, τον Ιούνιο του 2020, η Κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε και την επιβολή μιας   αξιολόγησης   στα   πρότυπα   της   τιμωρητικής   αξιολόγησης   –   χειραγώγησης   του   Π.Δ.152/2013, του οποίου την εφαρμογή απέτρεψε με τη δυναμική και υπερήφανη στάση του ο κλάδος.

 « Όσα,   δεν   μπόρεσαν   να   εφαρμόσουν   το   2014,   τα   επαναφέρουν   τώρα   με   το   Ν.4692/2020   και   την   έκδοση   της   Υπουργικής   Απόφασης   «Συλλογικός   προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Προέδρου του ΙΕΠ κ. Αντωνίου ότι «το ρολόι της εκπαίδευσης πρέπει να γυρίσει πίσω» στις αλήστου μνήμης μέρες του 2010-2014.

Ό  νόμος   4692/2020   και   η   Υ.Α.   με   Φ.Ε.Κ.   140/20-1-2021  έρχονται  μέσα   σε   κενό θεσμικού διαλόγου με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και απαξίωση της ψηφισμένης στην 88 η Γενική Συνέλευση της ΔΌΕ θέσης του κλάδου για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού   έργου  και  επιβάλουν   μια   αξιολόγηση   που   θα   στοχοποιεί   τους εκπαιδευτικούς μέσα από δοσμένες φόρμες, ποσοτικοποιημένες κλίμακες, αναρτήσεις σε πλατφόρμες  «σύγκρισης»,  εξωτερικούς  αξιολογητές, κατηγοριοποιώντας άμεσα σχολεία και εκπαιδευτικούς. 

Δεν επιθυμούν την αποτίμηση και τον αναστοχασμό του εκπαιδευτικού έργου ως επιστέγασμα   μιας   συλλογικής   διαδικασίας  διερεύνησης,   διαβούλευσης,   εφαρμογής   και αλληλοτροφοδότησης μεθόδων και πρωτοβουλιών μεταξύ των εκπαιδευτικών, τη συλλογική δράση των εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου, της ιστορίας του και των αναγκών του.  Δεν επιθυμούν   να   αναδειχθούν   οι   ευθύνες   της   πολιτείας,  οι   οποίες   με   ένα   σύστημα ανατροφοδότησης,   προγραμματισμού   και   αποτίμησης   θα   βγουν   στην   επιφάνεια αναδεικνύοντας   την   απόσυρση   του   κράτους   από   το   δημόσιο   σχολείο.  Δεν   θέλουν   τον διευθυντή   μέρος   των   συλλογικών   δράσεων   και   προσπαθειών   του   σχολείου   ούτε   τους συντονιστές   εκπαιδευτικού   έργου   συνεργάτες   και   αρωγούς   στην   υποστήριξη   του εκπαιδευτικού έργου, αλλά τους θέλουν «εξωτερικούς» αξιολογητές και στο βάθος όλοι και τα πάντα  να επιτηρούνται  από  τον  «επόπτη»  με  τελικό  στόχο τη  συμμόρφωση   σε  ένα σχολείο   –   επιχείρηση,   σύμφωνα   με   το   νεοφιλελεύθερο   όραμα   του   «ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος» που θα θέτει σε αμφιβολία την ύπαρξη και λειτουργία του σχολείου», υποστηρίζουν  μεταξύ άλλων οι δάσκαλοι της Ιεράπετρας.

« Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε.  και με  βάση αυτή την απόφαση,  να     μην προχωρήσουν σε  καμία διαδικασία που   σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α.  (π.χ. ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση   ομάδων   δράσης,   συνεδρίαση   για   τη   σύνταξη   έκθεσης   «Εσωτερικής   και Εξωτερικής Αξιολόγησης») μέχρι να λάβουμε οδηγίες για τα επόμενα βήματα από τη ΔΌΕ (όπως Υπόδειγμα Πρακτικού στο οποίο θα δηλώνουμε την απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες που αφορούν τα οριζόμενα στο ν.4892/2020 και το ΦΕΚ 140. 

 Καλούμε   ειδικά   τα   στελέχη της   εκπαίδευσης  (Διευθυντές   σχολείων,   Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου κ.τ.λ.)  να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή», καταλήγουν στην ανακοίνωση τους οι δάσκαλοι του Συλλόγου Μαρία Λιουδάκη που υπογράφεται από τον κ Γιάννη Πασπαράκη(πρόεδρο) και Σταυρούλα Δατσέρη (γραμματέα) .

ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Related posts

Τραγικό τέλος για την 48χρονη μητέρα στην Ιεράπετρα – Βρέθηκε νεκρή

admin

Στον καλλιεργητή λαχανικών Παναγιώτη Πασσά ο τίτλος Αγρότης της Χρονιάς 2019

admin

ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΑ KΤΥΠΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΣΤΟ Ν ΛΑΣΙΘΙΟΥ

admin

Leave a Comment