Πολιτιστική Πολιτική και ΤΑ απόσπασμα ομιλίας Ε. Βλάσση στη Συνάντηση Πολιτισμός 2030

  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Πολιτιστική πολιτική και Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τι τόνισε η Ελένη Βλάσση στην «Συνάντηση Πολιτισμός 2030», στην
Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, στην Ελευσίνα.
Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας Ελένη
Βλάσση, προσκεκλημένη στην πρώτη Συνάντηση «Πολιτισμός 2030» που
πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου μέχρι και την Κυριακή 11
Νοεμβρίου 2018 στην Ελευσίνα, για την «Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της
Ευρώπης», με την στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού μίλησε για το
"Πώς ένας πολιτιστικός θεσμός, όπως είναι το φεστιβάλ, είναι ο καταλύτης για την
ανάπτυξη του Δήμου".
Η Συνάντηση «Πολιτισμός 2030» έχει στόχο να δημιουργήσει έναν χώρο συνάντησης
μεταξύ καλλιτεχνών, επιμελητών και επαγγελματιών του πολιτιστικού χώρου, από τη μια
μεριά, θεσμικών πολιτιστικών διοργανωτών, στελεχών  της τοπικής αυτοδιοίκησης και
των περιφερειών, από την άλλη, καθώς και θεωρητικών και επιστημόνων.
Η κ. Βλάσση στην ομιλία της τόνισε:
«Η πολιτιστική πολιτική λειτουργεί ως καταλύτης για την ενδυνάμωση της
αυτοδιοίκησης, και ενεργοποιεί τον πρωταρχικό της στόχο ώστε η Τ.Α να μπορέσει
τελικά να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τοπική ανάπτυξη, στην ευημερία των πολιτών .
Ο κοινός τόπος συνεργασίας ανάμεσα σε ένα πολιτιστικό θεσμό, είναι να δημιουργήσει
εκείνες τις κατάλληλες συνθήκες, όπου η αυτοδιοίκηση θα μπορέσει τελικά με
κατάλληλο σχεδιασμό να δημιουργήσει με μικρό κόστος στοχευόμενες παρεμβάσεις,
μία νέα κατάσταση στην πόλη, ώστε να γίνει οργανωμένη και ευημερούσα και ελκυστική
στους επενδυτές .
Στόχος μας είναι να κάνουμε τον τόπο μας μια ζωντανή περιοχή της πολιτιστικής
δημιουργίας. Να αξιοποιήσουμε όλο της το δυναμικό, συνδέοντας το τόσο με την
τουριστική όσο και γενικότερα με την οικονομική της ανάπτυξη, τους εμπορικούς
δρόμους και τις επενδύσεις.
Με την αναβάθμιση του Πολιτιστικού περιβάλλοντος η τοπική αυτοδιοίκηση γίνεται
Κέντρο δημιουργικότητας ,καινοτομιών και τόπος έλξης και συρροής οικονομικού
κεφαλαίου. Ο πολιτισμός ή ένας πολιτιστικός θεσμός, όπως παραδείγματος χάριν ένα
φεστιβάλ κινηματογράφου η ντοκιμαντέρ προωθεί και προβάλλει την τοπική
αυτοδιοίκηση, που είναι ο φυσικός υποδοχέας των πολιτιστικών δραστηριοτήτων μιας
εξελισσόμενης κοινωνίας, ώστε να μην περιορίζεται στα καθορισμένα γεωγραφικά όρια
της περιοχής της, αλλά να διευρύνεται στην ακτίνα της πολιτιστικής επιρροής προς τα
έξω.


Πώς γίνεται αυτό μέσα από ένα Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ;
Ένα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ παραδείγματος χάριν αυτό της Ιεράπετρας, αναβαθμίζει του
πολιτιστικό περιβάλλον, μέσω της προβολής της τοπικής κουλτούρας, μέσω της

διαφήμισης, της ντόπιας παραγωγής προϊόντων, μέσω της προβολής των δρώμενων,
των ηθών και εθίμων της πολιτιστικής κληρονομιάς. Γίνεται ο εκφραστής της λαϊκής
παράδοσης Ενσωματώνει την τέχνη σε πολλές πτυχές και συνήθειές της καθημερινής
ζωής συνεισφέρει στην κοινωνική συνοχή.
Η πολιτιστική ανάπτυξη αποτελεί μια μακροχρόνια και αναντικατάστατη επένδυση για
την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, που στοχεύει καθοριστικά στη διαμόρφωση
της κοινωνικής ζωής, στην ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας και της ανάπτυξης
σε οικονομικό επίπεδο.
Εύλογο θα ήταν εδώ το ερώτημα σας, "Τι έκανε ακριβώς το φεστιβάλ";
Άνοιξε πανιά και ορίζοντες έξω από τα σύνορα της Ελλάδας ταξιδεύοντας στα πέρατα
της γης προβάλλοντας την τοπική κουλτούρα και την τοπική πολιτιστική ταυτότητα στη
διεθνή κινηματογραφική βιομηχανία. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτιστικής πολιτικής, ο
δημος να βρίσκεται πέντε χρόνια στο επίκεντρο της διαφήμισης και του Διεθνούς
ενδιαφέροντος στο κινηματογραφικό στερέωμα όλης της γης, καθώς συμμετέχουν κάθε
χρόνο περίπου 120 χώρες στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας.
Αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί με αποτέλεσμα να καθιερωθεί και να αναγνωριστεί η
πολιτιστική κληρονομιά, η ταυτότητα αλλά και η γεωστατική σημασία του Δήμου, ως
πύλη της Μεσογείου και σταυροδρόμι των πολιτισμών και των ηπείρων. Ο Πολιτιστικός
θεσμός στην περίπτωση αυτή αποτελεί μια μακροχρόνια αναντικατάστατη στρατηγική
οικονομικής ανάπτυξης. Ένας επιπλέον τρόπος ώστε να πετύχει το στόχο του και το
σκοπό του ένας πολιτιστικός θεσμός, όπως είναι το Διεθνές Φεστιβάλ, είναι η
συνδιοργάνωση πολιτιστικών δρώμενων ανταλλαγής ταινιών και ανθρώπινου
δυναμικού με άλλες χώρες του κόσμου, όπου το φεστιβάλ ταξιδεύει κάθε χρόνο.
Στις επιλογές συνεργασίας ήταν και η υπερδύναμη Κίνα, με ενάμιση 1 εκατομμύριο
πληθυσμό. Οι Δίαυλοι συνεργασίας, τα σημεία αναφοράς ,κοινού ενδιαφέροντος
ανάμεσα στο φεστιβάλ της Ιεράπετρας και την Κίνα, ήταν οι δυο αρχαίοι πολιτισμοί
αμφοτέρων των περιοχών, που αρχικά έγιναν οι γέφυρες συνεργασίας αυτής της
συνδιοργάνωσης, πάνω στις οποίες κτίστηκαν από την πλευρά του φεστιβάλ όλες οι
πολιτιστικές πολιτικές στρατηγικές.
Αποτέλεσμα της μόνιμης συνδιοργάνωσης με το "China Dream" άνοιξαν πολιτιστικοί
δρόμοι ,νέοι εμπορικοί δρόμοι για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων στην
τεράστια αγορά της Κίνας, ενώ εν κατακλείδι χαρτογραφήθηκε η αναπτυξιακή
προοπτική προσέλκυση επενδύσεων».


  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *