Image default
ΑΡΧΙΚΗ

ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΡΟΥΧΑ –ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ  ΚΑΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Τη μεγαλύτερη πτώση  τζίρου των τελευταίων 10 χρόνων κατέγραψε κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα το εμπορικό κέντρο της Ιεράπετρας, όπου τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης για ενήλικες  δεν κατάφεραν να πλησιάσουν ούτε τους περυσινούς μειωμένους τζίρους της αντίστοιχης περιόδου.

Από την άλλη πλευρά ωστόσο,  καλά και ίσως λίγο γιο πάνω από τα περσυνά επίπεδα πήγαν τα εμπορικά καταστήματα παιδικής  ένδυσης και υπόδησης , καθώς δούλεψε ικανοποιητικά το έθιμο των Πασχαλινών δώρων από τους νονούς και τις νονές για τα φιλιοτσάκια.

Ικανοποιητική ήταν επίσης η κίνηση στα  καταστήματα ειδών δώρων και παιχνιδιών, αν και αυτός ο κλάδος έχει δεχτεί μεγάλη πίεση όπως και ο κλάδος των ετοίμων ενδυμάτων και υποδημάτων από τις ιντερνετικές πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Πολύ καλύτερα δούλεψαν τα σούπερ μάρκετ τροφίμων , τα κρεοπωλεία και τα ζαχαροπλαστεία,  καθώς όλο και λιγοστεύουν οι νοικοκυρές που αποφασίζουν να φτιάξουν μόνες στο σπίτι τους τα Πασχαλινά τσουρέκια και τα καλιτσούνια.

Το αδιαχώρητο δημιουργήθηκε στα λιγοστά  ανοικτά μαγαζιά του κλάδου της εστίασης  στην πόλη και στα χωριά , καθώς οι περισσότερες οικογένειες επέλεξαν να  περάσουν πιο χαλαρά στις εξόδους τους, χωρίς να υποχρεώσουν τις εργαζόμενες νοικοκυρές,  μετά από την εξαντλητική τους εργασία, να αναλάβουν και τη μαγειρική για όλους τους υπόλοιπους.

Η μεγάλη δημοσιότητα που πήρε πριν την εβδομάδα των Παθών του Κυρίου , το θέμα της συγκράτησης των τιμών στα αρνιά και τα κατσίκια, τελικά βοήθησε τους κτηνοτρόφους τους κρεοπώλες και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ,  να πουλήσουν τα σφάγια τους σε ικανοποιητικές και  πιο ισορροπημένες  ακόμη και  για τον ίδιο τον  καταναλωτή τιμές.

«Αυτό που συμβαίνει εφέτος στην αγορά της Ιεράπετρας, αναφορικά με τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης έχει να συμβεί πάρα πολλά χρόνια. Οι τζίροι μας εφέτος δεν έφτασαν ούτε το ένα τρίτο του περσυνού Πάσχα και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι αυτό που φταίει. Ίσως να φταίνε πολλά πράγματα μαζί. Το βασικό πιστεύω είναι ότι ο κόσμος δεν έχει καλή ψυχολογία για να προβεί σε αγορές καινούργιων ρούχων και παπουτσιών . Φταίει επίσης ότι έχει αυξηθεί σε ανησυχητικό  βαθμό το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζουν από το ίντερνετ. Ίσως να φταίει λίγο και ο χειμωνιάτικος καιρός,  που δεν έχει βοηθήσει στο να αλλάξει ο κόσμος τη γκαρνταρόμπα του και να πάρει κάτι πιο ανοιξιάτικο. Φταίει επίσης και η διαχρονική έφεση του Ιεραπετρίτη καταναλωτή  να ταξιδεύει  για ψώνια στην αγορά του Ηρακλείου, όπου πιστεύει ότι μπορεί να βρεί κάτι καλύτερο, αλλά τελικά κάνει λάθος.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στη φετινή περίοδο που διανύουμε το μέσο αγροτικό νοικοκυριό που είναι η πλειονότητα στην Ιεράπετρα, έχει εισπράξει χρήματα είτε από το ελαιόλαδο είτε από τα κηπευτικά που έχουν πάει καλά. Τώρα δεν αποκλείεται ό αγροτικός κόσμος να είχε πάρα πολλές ανοικτές υποχρεώσεις που με το αγροτικό χρήμα προσπαθεί να τις καλύψει και να μην περισσεύει τίποτα για αγορές καταναλωτικών αγαθών», μας λέει ο έμπορος  ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων  Δημήτρης Βάβουλας.

«Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν περιπτώσεις εμπορικών καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης  που δεν πήγαν καθόλου καλά και άλλες περιπτώσεις που απλά είχαν μια σημαντική η μια μικρή πτώση. Το χρήμα κυκλοφόρησε στην αγορά αυτές τις μέρες, αλλά δεν πήγε σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εμπορικού κόσμου της Ιεράπετρας. Τα καταστήματα παιχνιδιών, παιδικών ενδυμάτων και υποδημάτων, τα καταστήματα τροφίμων(σούπερ μάρκετ), τα κρεοπωλεία, τα ζαχαροπλαστεία και ο κλάδος του καφέ και της εστίασης πήγαν καλά σε γενικές γραμμές , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Θα μελετήσουμε τα στοιχεία που θα πάρουμε από τα μέλη μας στον Εμπορικό Σύλλογο και θα  προτείνουμε σίγουρα  κάποιες διορθώσεις την ερχόμενη εορταστική περίοδο», μας είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Εντυπωσιακή ήταν κίνηση που καταγράφηκε στα καταστήματα καφέ και εστίασης καθώς φάνηκε ότι ο κόσμος ένοιωθε την ανάγκη να βγεί να πιεί έναν καφέ  και μετά να καταλήξει  σε μια καλή ταβέρνα για φαγητό.

«Δεν έχουμε κανένα παράπονο από την κίνηση που είχαμε στα καταστήματα εστίασης που έμειναν ανοικτά ακόμα και ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα. Ενώ όλα τα είδη στα καταστήματα εστίασης λόγω των αυξήσεων των πρώτων υλών , πωλούνται φέτος 20% ακριβότερα  σε σχέση με πέρυσι , οι καταναλωτές για να κρατήσουν τους λογαριασμούς στα μέτρα τους  , είδαμε ότι , έκαναν πιο μικρές παραγγελίες ώστε να κρατήσουν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα την κατανάλωση τους σε αξία. Συνεπώς στους τζίρους μας δεν είδαμε μεγάλες διαφορές αλλά είμαστε ικανοποιημένοι με το τελικό αποτέλεσμα», μας είπε ο ιδιοκτήτης ταβέρνας Μανόλης Λαθουράκης.

 ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Related posts

Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την ενίσχυση των 60 εκατ. ευρώ για τα λιπάσματα

admin

Επιτραπέζια παιγνίδια για τα άτομα με προβλήματα όρασης στο Πολύκεντρο Νεολαίας

admin

 “Κατώτερη των περιστάσεων η στάση του Υπουργού Τουρισμού απέναντι στον Δήμαρχο Αγίου Νικολάου Αντώνη Ζερβού

admin

Leave a Comment