Όλοι σχεδόν οι αγρότες και οι συνεταιριστικές τους οργανώσεις, συμφωνούν στην αναγκαιότητα να κατασκευαστεί επιτέλους ένας νέος ΒΟΑΚ σύγχρονος , ασφαλής , λειτουργικός , και σύντομος, που να επιτρέπει στα αγροτικά προϊόντα , τους ανθρώπους και τα εμπορεύματα να φτάνουν πιο εύκολα και χωρίς ταλαιπωρία στις αγορές .
Διαφωνούν όμως στην επιβολή των διοδίων, και ζητούν να ισοσκελιστεί το κόστος τους, με το μεταφορικό ισοδύναμο, που ανακοινώθηκε προ ημερών από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής κ Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση μπαίνει στην αλυσίδα, παραγωγή , συσκευασία και μεταφορά αγροτικών προϊόντων , είναι εις βάρος του τελικού καταναλωτή.
Τα διόδια αρχικά θα επιβαρύνουν τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων και τους ίδιους τους παραγωγούς, αλλά ο καταναλωτής θα είναι εκείνος στον οποίο τελικά θα μετακυλιθεί το επιπλέον κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθεί το τελικό προϊόν.
Πρέπει η κυβέρνηση να κατασκευάσει τον ΒΟΑΚ με τρόπο που να μην υπάρξει οικονομική επιβάρυνση στη μεταφορά των κρητικών κηπευτικών.
Εμείς θα προσπαθήσουμε με στοιχεία, να δείξουμε στην κυβέρνηση ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να επιβαρυνθεί με κόστος, για το οποίο δεν είναι υπεύθυνος», μας λέει ο πρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών «Ανατολή» κ Φώντας Δουλούμης.
Η λέξη «διόδια» θεωρείται από πολλούς συνώνυμο της αύξησης του κόστους διαβίωσης και γενικά της καθημερινότητας του πολίτη.
«Από την άλλη όμως , μας υπενθυμίζουν τα διόδια, αυτό που λέμε τόσα χρόνια για τη διακίνηση των ευπαθών κηπευτικών μας, ότι θέλουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ασφαλή και σύντομο, που να φτάνουν τα προϊόντα μας στις αγορές χωρίς ταλαιπωρία.
Πιστεύω ότι η κυβέρνηση θα ιδεί την αύξηση του κόστους της ζωής μας που θα προκύψει , ειδικά για τους εργαζόμενους, που κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά, για να φτάσουν στον τόπο της δουλειάς τους.
Σε ότι αφορά τα κηπευτικά , ελπίζω η κυβέρνηση να καλύψει το κόστος που θα προκύψει για τη μεταφορά τους, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου , το οποίο ανακοίνωσε προχθές ο κ Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στην Ευρώπη οι αυτοκινητόδρομοι είναι υπερσύγχρονοι και η μεταφορά των προϊόντων , γίνονται χωρίς να επιβαρύνεται η ποιότητα τους, σε αντίθεση με τους δρόμους της Κρήτης.
Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί το κόστος μιας ανθρώπινης ζωής που χάνεται, με το όποιο κόστος θα επιβαρύνει τα αγροτικά μας προϊόντα», καταλήγει ο κ Αντώνης Πλεξουσάκης , πρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών «Νότος».
Η επιβολή των διοδίων στις μεταφορές των κηπευτικών της Κρήτης, σίγουρα προβληματίζει εκείνους που αγωνίζονται , να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στις αγορές.
«Η επιβολή των διοδίων στο νέο ΒΟΑΚ θα κάνει πιο δύσκολη την εμπορία των κηπευτικών μας και θα μας προσθέσει επιπλέον έξοδα.
Δεν θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί από την Κρήτη , τη στιγμή που ένα φορτίο κηπευτικών για να φτάσει στην Αθήνα με το καράβι, θέλει γύρω στα 1200 ευρώ , ενώ το μεταφορικό κόστος για το ίδιο φορτίο κηπευτικών που καλλιεργούνται π.χ. στην Πελοπόννησο δεν θα ξεπερνά τα 200-400 ευρώ.
Όλοι θέλουμε έναν καινούργιο ασφαλή αυτοκινητόδρομο, αλλά θα ήθελα να ζητήσω από την κυβέρνηση να μην μας επιβαρύνει με διόδια . Ήδη πληρώνουμε πάρα πολλά σε φόρους, τέλη κυκλοφορίας ακριβά καύσιμα και ένα σωρό άλλες επιβαρύνσεις», υπογραμμίζει ο εντεταλμένος σύμβουλος του Δημάρχου Ιεράπετρας σε αγροτικά θέματα και πρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών «Κάμιρος» κ Νεκτάριος Παπαδάκης.
Φώντας Δουλουμης ο φαλακρος
Νεκτάριος Παπαδάκης περβολι