Image default
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Φιάσκο της Τηλεκπαίδευσης Συνεχίζεται!

Αν και μας είχαν διαβεβαιώσει τον Σεπτέμβριο, τόσο το Υπουργείο όσο και οι
επιστήμονες (!), ότι δεν χρειάζονται αποστάσεις και αραίωση των μαθητών γιατί δεν …
κολλάει ο ιός στα σχολεία, μόλις φούντωσαν τα κρούσματα, εφαρμόστηκε lockdown στα
Γυμνάσια και τα Λύκεια όλης της χώρας. Τελευταία λύση η τηλεκπαίδευση.
Μια μορφή της, πιο χαλαρή, την ξέραμε από την πρώτη καραντίνα. Ξέραμε τα
προβλήματα, ξέραμε τις αδυναμίες, ξέραμε ότι πολλά παιδιά δεν έχουν εξοπλισμό για να
συμμετέχουν, ξέραμε τις αντοχές του δικτύου.
Για όλα αυτά, τίποτα δεν έγινε στο διάστημα του καλοκαιριού, όπως και για όλα τα
άλλα θέματα (ΜΕΘ, λεωφορεία, γιατρούς, εκπαιδευτικούς…). Μόνο την αύξηση του
αριθμού των μαθητών ανά τμήμα φρόντισε να νομοθετήσει η Υπουργός Παιδείας μέσα
στην πανδημία!
Ξεκινάμε λοιπόν την τηλεκπαίδευση, με όλα τα περσινά προβλήματα και μερικά
καινούργια. Το μεγαλύτερο, αυτό που οδήγησε στην κατάρρευση του συστήματος από την
πρώτη μέρα, ήταν η αδυναμία της πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)
να υποστηρίξει την αποστολή δεδομένων στην διάσημη πια Webex της Cisco. Το ΠΣΔ
ανήκει στην ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Δεν το αναβάθμισε, γιατί προφανώς τα
θεωρούσε “πεταμένα λεφτά”, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στη
ζήτηση.
Ακολούθησαν οι γνωστές δικαιολογίες του Υπουργείου Ιδιωτικής Παιδείας και
Ψεμάτων.
“Έφταιγε η Cisco. Έπεσε το σύστημα σε όλη την Ευρώπη!” διαλαλούν τα
καλοταϊσμένα κανάλια. Καμία τέτοια αναφορά δεν υπάρχει. Τα όποια προβλήματα της
Cisco στην Ευρώπη, ήταν μικρά και τοπικά και μετά την κατάρρευση στην Ελλάδα.
Γιαυτό και τα προβλήματα συνεχίστηκαν και την επόμενη μέρα. Απλά το Υπουργείο
Ιδιωτικής Παιδείας και ψεμάτων απέκλεισε τους μισούς εκπαιδευτικούς από το ΠΣΔ
και τους ζήτησε να μπουν από την μη πιστοποιημένη εφαρμογή της Webex,
βάζοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα, την ασφάλεια της τάξης και τα προσωπικά δεδομένα
εκπαιδευτικών και μαθητών. Παραβίασε με απλά λόγια την ΚΥΑ του Σεπτεμβρίου που λέει
“Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα
τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης
Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» – SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
(ΠΣΔ)” .
Δεν φρόντισαν να δοκιμάσουν το σύστημα, δεν φρόντισαν να έχουν εναλλακτικές
λύσεις. Ότι γίνει, έγινε!
Από την προχειρότητα και την αδιαφορία της Υπουργού για το Δημόσιο Σχολείο
χάνονται ώρες και δημιουργούνται αδιέξοδα. Αντίθετα η Υπουργός επέτρεψε στα ιδιωτικά

σχολεία να χρησιμοποιούν εναλλακτικές πλατφόρμες αντί για τη Webex.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι ανίκανοι (όπως θα συμπέραινε κανείς από το
φιάσκο με τις μάσκες, που ακόμα δεν έχουν δοθεί) αλλά αδιάφοροι για την τύχη του
Δημόσιου Σχολείου και των μαθητών του.
Με την πολιτική τους βυθίζουν τη νέα γενιά σε μορφωτικά, παιδαγωγικά και
ψυχολογικά αδιέξοδα.
Απαιτούμε:

  1. Την παραίτηση της Υπουργού και του επιτελείου της.
  2. Να ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα της σχολικής κοινότητας για την
    ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
     15μελή τμήματα,
     Προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας,
     Νέες αίθουσες διδασκαλίας,
     Δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΣΙΘΙΟΥ – ΣΥΝ.Ε.Κ.

Related posts

ΣΥΝΚΑ XMAS 2020

admin

Επιστολή του Βουλευτή Λασιθίου Μανόλη Θραψανιώτη

admin

Σύγκρουση αεροσκαφών στον Καναδά

admin

Leave a Comment