ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

Δύο γνωστοί Ιεραπετρίτες, ειδικοί στον τομέα της υγιεινής διατροφής , επιχειρούν να μάθουν στους γονείς κυρίως και στα παιδιά τα ίδια, τρόπους και μυστικά , που θα βοηθήσουν στην υιοθέτηση της  συνήθειας κατανάλωσης περισσότερων φρούτων από τις πιο μικρές ηλικίες και συνεπώς στο κτίσιμο ενός υγιούς οργανισμού.

Πρόκειται για τον κ Γιάννη Τσαγκατάκη διδάκτορα Χημείας και  προπαιδευτή Κρητικής διατροφής και τον κ Πανταζή Σιμόπουλο , σεφ, μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Αρχιμαγείρων και της Ελληνικής Ακαδημίας Γαστρονομίας.

«Όλοι πλέον γνωρίζουμε τις καταπληκτικές ιδιότητες των φρούτων που δίνουν πάμπολλα θρεπτικά συστατικά με κορυφαία τα αντιοξειδωτικά χωρίς να υστερούν σε φυτικές ίνες , οι οποίες αποτελούν το οπλοστάσιο της πέψης.  Οι φυτικές στερόλες και στανόνες  που περιέχουν τα φρούτα, αποτελούν τα υποκατάστατα της χοληστερίνης. Δεν ξεχνάμε βέβαια τις βιταμίνες  με κυριότερη τη βιταμίνη C, τα  μέταλλα , το κάλιο που αποτελεί  τον ρυθμιστή της λειτουργίας των κυττάρων και  τα  απαραίτητα για τον οργανισμό ιχνοστοιχεία χρώμιο και μαγγάνιο. Δυστυχώς είναι σύνηθες φαινόμενο, τα παιδιά να μην τρώνε φρούτα. Για αυτό το λόγο σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια μεγάλη λίστα συμβουλών που απευθύνεται σε γονείς κυρίως και πιστεύουμε ότι  κάποιοι τρόποι θα πιάνουν καθημερινά», μας λέει ο κ Γιάννης Τσαγκατάκης.

  ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ

1.Δώστε επιλογές  στα παιδιά, αυτό ή αυτό ή το άλλο.

2.Ρωτήστε τα , πιο είναι το καλύτερο φρούτο τους.

3.Φτιάξτε μαζί τους  ένα χυμό , με ηλεκτρικό πορτοκαλοστίφτη,  που δεν κοστίζει περισσότερο από 15 ευρώ.

4.Πηγαίνετε μαζί με τα παιδιά σας και ψωνίστε φρούτα  από τη λαϊκή, το μανάβικο, η το σούπερ μάρκετ.

5.Εκπαιδεύστε  τα να καθαρίζουν μόνα τους τα  φρούτα (μήλο, πορτοκάλι, ρόδι, ακτινίδι κλπ)

6.Βάλτε χρώμα στο τραπέζι του φαγητού τους , με ποικιλία φρούτων.

7.Τοποθετήστε τα  φρούτα  σε μια φρουτιέρα  πάνω στον πάγκο της κουζίνας , η  στο τραπέζι σας, να τα βλέπουν καθημερινά. Κάποτε θα απλώσουν το χέρι τους να τα γευτούν.

8.Φτιάξτε  μαζί τους γιαουρτοχυμό , το γνωστό  και αγαπημένο στα παιδιά σμούθι.

9.Δώστε  τους  όταν ψωνίζετε στην αγορά, να πληρώσουν  μόνα τους τα φρούτα που διάλεξαν.

10.                Προτιμήστε στην αρχή  φρούτα που δε θέλουν  ιδιαίτερο καθάρισμα, όπως  κεράσια, βερίκοκα, σταφύλια, μανταρίνια, μπανάνες  κλπ.

11.                Βάλτε τα παιδιά  να πλένουν μόνα τους τα  φρούτα που θέλουν να γευτούν.

12.                Μιλήστε  τους για το κάθε φρούτο και για τη διατροφική του αξία.

13.                Φτιάξτε  τους μια λαχταριστή πολύχρωμη φρουτοσαλάτα.

14.                Βάζετε πολλά φρούτα στο ψυγείο σας, να τα βλέπουν κάθε φορά που ανοίγουν την πόρτα του, για να πάρουν κάτι.

15.                Δοκιμάστε να τους μάθετε και τα  εξωτικά φρούτα.

16.                Μιλήστε τους για τα θρεπτικά συστατικά όλων των φρούτων.

17.                Ζωγραφίστε  μαζί με τα παιδιά σας τα φρούτα που έχετε πάνω στο τραπέζι σας.

18.                Γίνετε  εσείς το καλό παράδειγμα, καταναλώνοντας μπροστά στα παιδιά σας καθημερινά, διάφορα φρούτα εποχής.

19.                Καθαρίστε μπροστά στα παιδιά σας  ανανά που τους κάνει εντύπωση η διαδικασία.

20.                Δώστε τους  εναλλακτικές μορφές φρούτων , όπως είναι τα αποξηραμένα,  η μαρμελάδα,  το γλυκό του κουταλιού,  και η κομπόστα.

21.                Συνδυάστε  τα φρούτα, όπως για παράδειγμα το καρπούζι, με άλλα τρόφιμα όπως το τυρί.

ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ  ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ

1.Δημιουργείστε σνακ για το σχολείο και δώστε τα στα παιδιά σας.

2.Μάθετε στα γεύματα της  κάθε ημέρας  να προσθέτετε και τα  απαραίτητα  φρούτα.

3.Χρειαζόμαστε μικροί και μεγάλοι για να έχουμε καλή υγεία  4-5 φρούτα την ημέρα.

4.Φτιάξτε  εντυπωσιακά σουβλάκια με φρούτα και σοκολάτα . Είναι κάτι στο οποίο κανένα παιδί δεν αντιστέκεται.

5.Φτιάξτε γλυκά με φρούτα , όπως π.χ. μηλόπιτα.

Το σημείο κλειδί για όλους τους διατροφικούς τρόπους που δίνουν οι ειδικοί και για τα άλλα όχι τόσο ευχάριστα  τρόφιμα των παιδιών που συνήθως αποφεύγουν να τρώνε , όπως π.χ. τα  όσπρια,  τα λαχανικά,  το ψάρι , είναι οι παρασκευές και το μαγείρεμα. Και για του λόγου το αληθές, ένα σμούθι που  προτείνει ο σεφ κ Πανταζής Σιμόπουλος θα μπορούσε να αγαπηθεί ευκολότερα από τα παιδιά.

Η συνταγή για σμούθι  με  υπαίθρια κρητική μπανάνα Άρβης ή με κρητικές  φράουλες , όταν είναι στην εποχή τους.

125γρ κατσικίσιο γιαούρτι (μισό κεσεδάκι).

3 πορτοκάλια  για το χυμό τους .

1 μπανάνα ή 5 μεγάλες φράουλες.

1 κουταλιά μέλι.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Τα βάζουμε όλα αυτά σε ένα ραβδομπλέντερ και τα δουλεύουμε για να γίνουν ένας ωραίος χυλός.

Σερβίρουμε και απολαμβάνουμε ένα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες πρωινό.

 ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *