Image default
ΑΡΧΙΚΗ

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών  Λασιθίου είναι αντίθετη στην επιχείρηση εκ μέρους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και  της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Λασιθίου να ιδρύσει Πειραματικά Σχολεία σε όλες τις βαθμίδες βασικής εκπαίδευσης(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) στην πόλη της Ιεράπετρας μετατρέποντας ήδη υπάρχουσες σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης σε πειραματικές.

 Καταγγέλλει την απόπειρα των συγκεκριμένων διευθύνσεων τόσο ως προς τους στόχους όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, δίχως να έχει καν ζητηθεί επίσημα η γνώμη και δίχως να υπολογιστεί η βούληση των συλλόγων διδασκόντων και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των συγκεκριμένων σχολείων.

«Σχεδόν ετσιθελικά οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και οι γονείς βρίσκονται προ τετελεσμένων, καθώς ήδη έχουν κατατεθεί προς το Υπουργείο οι αιτήσεις, γεγονός που στην πράξη απαξιώνει τους συναδέλφους/ισσες, επικυρώνοντας την αντιδημοκρατική και αυταρχική λογική που διέπει το Υπουργείο.

Η ίδρυση Πειραματικών Σχολείων σε κάθε περιοχή υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει τον δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης” που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες,  και τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

Επιπλέον, την ώρα που τα εργασιακά μας δικαιώματα χτυπιούνται από όλες τις μεριές κι ενώ πάνω από 50.000 αναπληρωτές προσλήφθηκαν την φετινή σχολική χρονιά, έρχεται σιγά-σιγά, μέσα από τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία8να χτυπηθεί και η οργανικότητα, και κατά συνέπεια η σταθερή και μόνιμη εργασία», καταγγέλλει  η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λασιθίου.

Οι εκπαιδευτικοί σε αυτά τα σχολεία θα τοποθετούνται με θητεία και θα αξιολογούνται διαρκώς. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν  πολύ καλά πως το παιδαγωγικό έργο, ανεξαρτήτως βαθμίδας, δεν μπορεί και δεν πρέπει να μετριέται με δείκτες.

«Το παιδαγωγικό έργο αφορά την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών μας, την ομαλή κοινωνικοποίησή τους, την διαπαιδαγώγησή τους με κριτήριο την κοινωνική πρόοδο και ευημερία. Και σε αυτούς τους «δείκτες» δεν μπαίνουν κουτάκια.  Ένα σχολείο που αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις  βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια και χώρους πολιτισμού για όλες τις σχολικές μονάδες. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους. Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις. Με αύξηση της χρηματοδότησης και ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Και όλα αυτά για όλα τα σχολεία ανεξαιρέτως», προσθέτει η Αγωνιστική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Λασιθίου και ζητά από τους κατοίκους της Ιεράπετραςνα αναρωτηθούν ποια υπάρχοντα προβλήματα θα επιλύσει η ίδρυση των Πειραματικών Σχολείων .

«Απευθυνόμαστε λοιπόν στην Γεραπετρίτικη κοινωνία, (αφού μάλλον οι ιθύνοντες δεν

ακούν) και τους καλούμε να αναρωτηθούν: 1) Ποιο μεγάλο και σοβαρό πρόβλημα της εκπαίδευσης επιλύει η ίδρυση πειραματικών σχολείων σε μια πόλη με τα δημογραφικά και γεωγραφικά  χαρακτηριστικά της Ιεράπετρας;

2) Σχολεία όπως το 2ο ΓΕΛ, το 1ο ΓΕΛ ή το 3ο Γυμνάσιο με δεκαετίες προσφοράς και απαράμιλλες υπηρεσίες στον τομέα της Παιδείας, πώς θα προστατεύσουν την αυθυπαρξία, την εύρυθμη λειτουργία, την συνέχιση του σπουδαίου τους έργου, όταν θα αφομοιωθούν από τα νέα υπό ίδρυση πειραματικά; Πώς θα προστατευτούν από τον αθέμιτο ανταγωνισμό ο οποίος έμμεσα θα αποτελέσει τη νέα πραγματικότητα στην εκπαιδευτική ζωή της πόλης; Πώς θα αποφύγουν με λίγα λόγια την απαξίωσή τους;

3) Τί θα γίνει με τους δεκάδες συναδέλφους, οι οποίοι από τη μια στιγμή στην άλλη αυθαίρετα και «με το στανιό» θα κληθούν να αποχωρήσουν από τις οργανικές τους θέσεις και να εκδιωχθούν από σχολεία που υπηρέτησαν με αυταπάρνηση τόσα χρόνια;

4) Τί θα γίνει με τους υπεράριθμους μαθητές που θα υποχρεωθούν τα μη πειραματικά σχολεία να δεχθούν από τη νέα χρονιά; Δεν καταδικάζονται εκ των πραγμάτων σε περαιτέρω απαξίωση; Είναι φανερό πως το «πείραμα» των πειραματικών γίνεται στις πλάτες αθώων εκπαιδευτικών και γονιών. Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών  Λασιθίου αφουγκράζεται τις αγωνίες των υποψήφιων -δίχως να το θέλουν- σχολείων, στέκεται δίπλα στους εργαζόμενους/ες συναδέλφους/ισσες και καλεί όλη την τοπική κοινωνία να σταθεί  στο πλευρό των παιδιών που αξίζουν ισότιμη, ολόπλευρη, καθολική και ποιοτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση», καταλήγει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λασιθίου.

ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Related posts

Εβδομαδιαίο προγραμμα ΚΥΡΒΕΙΩΝ 26-1

admin

ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΑΛΟΗΣ

admin

ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ-ΤΟΥΡΝΑΣ ΣΤΙΣ ΠΛΗΓΕΙΣΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΣΗΤΕΙΑΣ

admin

Leave a Comment