«Να δοθεί η δυνατότητα έκδοσης άδειας κυκλοφορίας Λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης και σε νησιά άνω των 280 μόνιμων κατοίκων, δεδομένων
και των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών» ζητούν με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη. 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών αξιοποιώντας το σχετικό θέμα που ανέδειξε πριν από ένα μήνα το Γραφείο Ιεράπετρας της «Νέας Κρήτης» .
Για τη δυνατότητα έκδοσης άδειας κυκλοφορίας Λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης
(Λ.Ι.Χ.) και σε νησιά άνω των 280 μόνιμων κατοίκων, κατέθεσαν ερώτηση προς τον αρμόδιο
Υπουργό Μεταφορών & Υποδομών 11 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με
πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Όπως τονίζουν και οι βουλευτές, με την υπ Αριθμ. Όικ. Α-76222/5119 Υπουργική
Απόφαση (ΦΕΚ Τεύχος Β’ 243/02.02.2017), καθορίστηκαν οι κατηγορίες δικαιούχων
φυσικών και νομικών προσώπων, στις οποίες μπορεί να δίνεται το δικαίωμα ταξινόμησης
και κυκλοφορίας Λ.Ι.Χ. οχημάτων, μεταξύ αυτών και επαγγελματικών εργαστηρίων που
έχουν ως είδος δραστηριότητας την πρωτογενή παραγωγή ή και τη μεταποίησή της, όπως
κτηνοτροφικές μονάδες, οινοποιεία, τυροκομεία, αλλαντοποιία, κ.λπ. και εδρεύουν σε νησί
με μόνιμο πληθυσμό μέχρι 280 κατοίκους.
Σε πολλά νησιά άνω των 280 μόνιμων κατοίκων και συγκεκριμένα στην Κρήτη,
δραστηριοποιούνται συσκευαστήρια, εξαγωγικές – εμπορικές επιχειρήσεις, ομάδες
παραγωγών, συνεταιρισμοί, φυτώρια και μεγάλες θερμοκηπιακές μονάδες που
απασχολούν πάνω από 10 εργαζομένους.
Πολλοί από τους παραπάνω επαγγελματίες, στα πλαίσια της αποφυγής των
επικίνδυνων τρόπων μεταφοράς των εργαζομένων (σε κλειστά αυτοκίνητα κλούβες και αγροτικά με τέντες στις
καρότσες), όπως συνέβαινε κατά το παρελθόν, με αποτέλεσμα να καταγράφονται δεκάδες
ατυχήματα και δυστυχήματα εργαζομένων κατά τη μετακίνηση από και προς την εργασία,
εξοπλίστηκαν με μικρά ή μεγάλα λεωφορεία για την ασφαλή μεταφορά του προσωπικού
τους. Δυστυχώς ο περιορισμός ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις πρέπει να εδρεύουν σε νησί
με μόνιμο πληθυσμό μέχρι 280 κατοίκους, καθιστά αδύνατη την αδειοδότηση(ταξινόμηση τους) για την
χρήση των παραπάνω οχημάτων.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η οικονομική κρίση έπληξε βαθιά τόσο την αγροτική
παραγωγή όσο και τον τουρισμό, ιδίως στη νησιωτική Ελλάδα. Η Κρήτη έχει πληγεί
ανεπανόρθωτα, οι οικονομικές συνθήκες έχουν αλλάξει δραματικά και οι επαγγελματίες σε
αυτές τις περιοχές προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβιώσουν και να συνεχίσουν να
δραστηριοποιούνται και η ασφαλής μετακίνηση των εργαζομένων πρέπει να είναι πρώτη
προτεραιότητα.
Με βάση τα παραπάνω ζητούν να ενημερωθούν από τον αρμόδιο Υπουργό αν
προτίθεται, στα πλαίσια στήριξης της επιχειρηματικότητας στη νησιωτική Ελλάδα, να
διευκολύνει την ταξινόμηση θέσης και κυκλοφορίας Λ.Ι.Χ. και συγκεκριμένα να δοθεί η
δυνατότητα έκδοσης άδειας κυκλοφορίας Λ.Ι.Χ. σε όλα τα νησιά ανεξαρτήτως του
πληθυσμού των μόνιμων κατοίκων τους.
ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ.
Στην Ιεράπετρα, στο Τυμπάκι και στα Χανιά, λειτουργούν πάρα πολλά συσκευαστήρια, εξαγωγικές- εμπορικές επιχειρήσεις, ομάδες παραγωγών, Συνεταιρισμοί, φυτώρια παραγωγής φυτών και μεγάλες θερμοκηπιακές μονάδες που βρίσκονται στο σύνολο τους έξω από τις πόλεις και απασχολούν πάνω από 10 εργαζόμενους.
Επειδή μέχρι τώρα μεταφέρονταν οι εργαζόμενοι στο χώρο εργασίας τους – παράνομα – με κλειστά αυτοκίνητα κλούβες και φορτηγά με τέντες στις καρότσες, οι τροχονομικές κλήσεις τους υποχρέωσαν να αγοράσουν μικρά βανάκια η μεγάλα λεωφορεία, τα οποία ωστόσο δε μπορούν να ταξινομήσουν γιατί ο Νόμος λέει ότι, ιδιωτικά λεωφορεία ταξινομούν οι βιομηχανικές επιχειρήσεις και αυτές του πρωτογενή τομέα δεν τις θεωρούν τέτοιες η υποστηρίζουν ότι δικαιούνται ταξινόμησης λεωφορείων μεταφοράς προσωπικού μόνο εκείνοι που έχουν έδρα σε νησί που έχει έως 280 κατοίκους. Δηλαδή κάνεις. Γιατί σε νησάκια μικρότερα των 280 κατοίκων δεν εδρεύει ούτε μια τέτοια μεγάλη επιχείρηση.
Η πρωτοβουλία του βουλευτή Σωκράτη Βαρδάκη εφόσον γίνει αποδεκτή από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα τα μεγάλα νησιά της Ελληνικής Επικράτειας , συνεπώς και της Κρήτης, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις του πρωτογενή τομέα, όπως συμβαίνει με τις τουριστικές μονάδες, να λειτουργήσουν μεταφέροντας με ασφάλεια το προσωπικό τους με τα λεωφορεία, όπως γίνεται σε όλα τα ξενοδοχεία, και επιπλέον να μπορεί ο εργαζόμενος να πηγαινοέρχεται στη δουλειά του χωρίς να επιβαρύνεται ο ίδιος το κόστος της μεταφοράς του.
ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ