Image default
ΑΡΧΙΚΗ

ΕΙΔΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ

Στις συνέπειες της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που έχει οξυνθεί μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αποδίδεται η αδυναμία μιας μερίδας ιδιοκτητών αυτοκινήτων, να συντηρήσουν εγκαίρως τα οχήματα τους και αυτό είχε αρχίσει να καταγράφεται τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια, τόσο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία αυτοκινήτων όσο και σε μικρότερα συνοικιακά συνεργεία της Ιεράπετρας.

Όπως συμβαίνει σε όλη την Κρήτη και στην Ιεράπετρα η συντήρηση των οχημάτων γίνεται πλέον όλο και πιο δύσκολη , αφού οι ιδιοκτήτες τους, αναγκάζονται να βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα άλλες τακτικές δαπάνες , όπως για παράδειγμα τους φουσκωμένους λογαριασμούς με πρώτο εκείνον του ηλεκτρικού ρεύματος . Οι μηχανικοί αυτοκινήτων διαπιστώνουν καθημερινά ότι, η οικονομική ασφυξία των οδηγών είναι η βασική αιτία της παραμέλησης απαραίτητων εργασιών συντήρησης και ελέγχου των οχημάτων τους , τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι να μείνουν από κάποια σοβαρή βλάβη .

«Για ένα ποσοστό οδηγών αυτοκινήτων που ξεπερνά το 20% στην Ιεράπετρα, ο τακτικός έλεγχος και η συντήρηση του οχήματος τους, μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.

Ο στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι στην πλειονότητα του γερασμένος. Η οικονομική δυσχέρεια τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια, έχει άμεσο αντίκτυπο στα συνεργεία αυτοκινήτων που καλούνται να επισκευάσουν ζημιές που προκαλούνται λόγω ελλιπούς συντήρησης και συνακόλουθα το κόστος της εργασίας μεγαλώνει όσο περνά ο χρόνος.

Το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου αυξάνεται όσο ο ιδιοκτήτης του αναβάλει το σέρβις και τον τακτικό προληπτικό έλεγχο του οχήματος του. Αυτό εγκυμονεί και τον κίνδυνο πρόκλησης ενός ατυχήματος που θα πρέπει να είναι πάντα στο μυαλό των οδηγών», μας είπε ο μηχανικός αυτοκινήτων κ Μανόλης Χατζάκης..

Αφού περάσαμε την δεκαετή οικονομική κρίση των μνημονίων , φτάσαμε στην κρίση της πανδημίας, και πριν προλάβουμε να βγούμε από αυτήν , ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία και ένας νέος κύκλος οικονομικής ύφεσης , να δημιουργεί καινούργια προβλήματα στην ήδη προβληματική τοπική και εθνική οικονομία .

Οι ιδιοκτήτες – οδηγοί μικρών μεσαίων η και μεγάλων σε αξία ιδιωτικών αυτοκινήτων δεν έχουν ακόμα βρεί τον τρόπο να αντιμετωπίσουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, προσπαθώντας να αλλάξουν τις προτεραιότητες τους ακόμη και για ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα τους , η ακόμα και την ίδια τους τη ζωή.

«Με σοκάρει το γεγονός, ότι βλέπω ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί να είναι επικίνδυνο για τον οδηγό του και για τους άλλους, να το λέω στον ιδιοκτήτη του και να ακούω την απάντηση…εντάξει είναι αφού τσουλάει…», προσθέτει ο κ Χατζάκης.

Ο τακτικός έλεγχος και το ετήσιο σέρβις του κάθε αυτοκινήτου είναι πλέον πολυτέλεια και στην Ιεράπετρα.

«Βλέπουμε ότι όλος ο κόσμος ζορίζεται και περνά δύσκολα οικονομικά. Προσπαθεί να εξασφαλίσει τα απαραίτητα και παραμελεί το αυτοκίνητο του. Η συντήρηση και το σέρβις πάντα αναστέλλονται με αποτέλεσμα στο συνεργείο να φτάνουν αυτοκίνητα μόνο για την επισκευή μιας σοβαρής βλάβης. Βλέπουμε να κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους παλιά αυτοκίνητα πολύ παραμελημένα που θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από καιρό», προσθέτει, ο κ Δημήτρης Σκοκάκης μηχανικός αυτοκινήτων.

Ασυντήρητα οχήματα, κυκλοφορούν πλέον σε όλους τους ελληνικούς δρόμους, εξαιτίας της οικονομικής στενότητας των ιδιοκτητών τους. Με φθαρμένα λάστιχα, χωρίς φρένα, σασμάν που αγκομαχούν, φώτα πορείας και στοπ, που υπολειτουργούν ή δεν υπάρχουν, είναι μερικές από τις καθημερινές διαπιστώσεις των μηχανικών στην Ιεράπετρα που καλούν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, να σπεύσουν ενόψει του χειμώνα να κάνουν το απαραίτητο σέρβις και τον τακτικό έλεγχο στα οχήματα τους , πριν τους βγάλουν κι άλλες ζημιές και αναγκαστούν να πληρώσουν πολλαπλάσια χρήματα για να τις επισκευάσουν.

ΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ 10%

Μεγάλο παραμένει ακόμη το πρόβλημα και με τα ανασφάλιστα οχήματα που συνεχίζουν να κυκλοφορούν , παρά τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στους ιδιοκτήτες τους πριν τρια χρόνια έπειτα από ηλεκτρονικούς διασταυρωτικούς ελέγχους που έγιναν από την πολιτεία.

«Εκτιμώ ότι υπάρχουν ακόμη στην ευρύτερη Ιεράπετρα πολλά ανασφάλιστα οχήματα που ξεπερνούν το 10% περίπου. Οι ιδιοκτήτες τους επικαλούνται οικονομική αδυναμία, λένε ότι δεν τα κυκλοφορούν η ότι πάνε σε πολύ κοντινές αποστάσεις.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα όμως εμφανίστηκαν αρκετοί που για να πάρουν το επίδομα αγοράς καυσίμων αναγκάστηκαν να έρθουν να πληρώσουν την ασφάλεια του οχήματος τους , που αποτελούσε προϋπόθεση για να εισπράξουν το επίδομα.

Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα σε τροχαία ατυχήματα βρίσκουμε οχήματα ανασφάλιστα και η Τροχαία επιβάλει στους οδηγούς τα προβλεπόμενα πρόστιμα , αλλά η επισκευή των ζημιών που προκαλούν σε άλλα οχήματα, καλύπτεται υποχρεωτικά από το επικουρικό μας ταμείο, το οποίο βρίσκεται πλέον σε πολύ άσχημη οικονομική κατάσταση», συμπληρώνει ο ασφαλιστής κ Γιώργος Λαθουράκης.

ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΑΣΗΣ

Related posts

Σεισμός 5,5 Ρίχτερ μεταξύ Κρήτης και Κάσου – Προειδοποίηση για τσουνάμι

admin

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ-ΟΑΕΕ- ΔΗΜΟΣΙΟΥ ν ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΔΕΚ. 2021 ΓΙΑ ΚΟΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 14 /12 ΣΤΗΝ Κ. ΠΛΑΤΕΙΑ Α. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 11 π.μ.

admin

Πιπεριές Τουρκίας

admin

Leave a Comment